Клікніть, щоб перейти на головну сторінку Клікніть, щоб перейти на головну сторінку Клікніть, щоб перейти на головну сторінку
1
Головна сторінкаКарта сайтуДопомога 20 листопада 2019 Українська3English

\
\
\
\
\
\
У ВГСУ відбулося засідання робочої групи з підготовки зауважень та пропозицій до проекту Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” 29.09.2016 Друкувати

29 вересня 2016 року у Вищому господарському суді України відбулося засідання робочої групи з підготовки зауважень та пропозицій до проекту Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” (далі – Проект Закону).

Робочу групу очолив заступник Голови ВГСУ Геннадій Кравчук, до складу робочої групи увійшли секретар пленуму ВГСУ Лариса Рогач, вчений секретар Науково-консультативної ради ВГСУ Ірина Кондратова, секретар першої судової палати ВГСУ Валерій Картере, начальник відділу забезпечення роботи секретаря судової палати управління забезпечення роботи першої судової палати ВГСУ Олеся Лукомська, а також науковці, які представляють різні школи права – київську, львівську, донецьку, одеську, харківську: д.ю.н. Олена Беляневич, д.ю.н. Антоніна Бобкова, д.ю.н. Володимир Кравчук, д.ю.н. Ірина Лукач, к.ю.н. Олександр Онуфрієнко, д.ю.н. Олег Подцерковний, д.ю.н. Вікторія Рєзнікова, к.ю.н. Роман Сабодаш, к.ю.н. Ірина Селіванова, д.ю.н. Володимир Устименко.

До засідання робочої групи долучилися також представники Центру комерційного права – директор Валентина Данішевська і головний експерт з правознавства Юрій Попов, а також представник комітету з корпоративного права та фондового ринку Асоціації правників України, к.ю.н. Олена Пелипенко та наукові співробітники Інституту економіко-правових досліджень Оксана Воловик, Наталія Герасименко і Тетяна Гудима. 

Гостру дискусію серед учасників засідання викликали положення Проекту Закону про корпоративний договір. Зокрема, було відзначено, що стаття, яка регулює цей договір, у запропонованому законодавцем вигляді існує автономно від попередніх статей, в яких викладено права та обов’язки учасника і в яких корпоративний договір не згадується. Також учасниками робочої групи підкреслено, що правова природа корпоративного договору викладена у Проекті Закону не чітко, що призведе у майбутньому до появи нового виду судових спорів.

Не менш гостра дискусія точилася і навколо частини восьмої статті 7 та частини третьої статті 20 Проекту Закону, які встановлюють право сторін корпоративного договору та договору про відчуження частки або частини частки самостійно здійснювати вибір права, що регулює відповідний договір за умови, що хоча б одна із сторін договору є іноземною юридичною чи фізичною особою. 

Серед учасників робочої групи сформувалися три позиції щодо такої законодавчої ініціативи: 

недопустимість вибору права, що регулює корпоративний договір чи договір про відчуження частки або частини частки сторонами таких договорів;

вибір права сторонами допускається лише у тому разі, коли всі сторони договору є іноземними особами;

підтримується редакція частини восьмої статті 7 та частини третьої статті 20 Проекту Закону.

Найбільшу підтримку знайшла саме перша позиція, що ґрунтується на такому. Корпоративні відносини в товаристві з обмеженою відповідальністю регламентуються виключно законодавством країни-доміциля такого товариства. Оскільки товариство з обмеженою відповідальністю є видом корпорації українського права і створюються на підставі тільки українського законодавства, неможливо уявити, щоб для окремих осіб, як це пропонується (нерезидентів), перелік прав та обов‘язків, спосіб реалізації та спосіб захисту були іншими, ніж для інших осіб (резидентів України). Це створює різні правові режими для учасників таких товариств в залежності від країни реєстрації учасника товариства.

Учасниками засідання висловлено влучні зауваження і щодо інших положень Проекту Закону. З огляду на це прийнято рішення про продовження роботи групи для підготовки остаточного документу із зауваженнями та пропозиціями до Проекту Закону, який буде надіслано до Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики.

 

 

Управління забезпечення роботи першої судової палати

« Повернутись до всіх матеріалів групи